30.februar - Dan iskrenosti

...ili...priča o licemerju...
Licemerje danas smatraju mudrim sredstvom sopstvenog opstanka, kao da smatraju da je biti iskren, dečje iskren, sa sobom i drugima, naivno, glupo i skoro, pa po sebe i druge opasno ponašanje, ne shvatajući da je ono osnov lažnih slika o sebi i realnosti, i uvek odličan početak ljudskih nesporazuma, konflikata i nesreća. Danas to postaje društveni model, na kome se kreira čitav sistem pravila kojima se licemerje uspostavlja kao jedno od sredstava komunikacije.
Jedan od najlepših doživljaja koji se sa ljudima uopšte može imati je proces - oslobađanja od licemerja, proces dobrovoljnog odustajanja da koristimo licemerje tamo gde je mesto iskrenosti. Taj se proces ponekad i negde zove ljubav, kad se privatno rešimo da sklonimo "štitove" licemerja ili se zove progresom, napretkom, kada većina nas odluči da to uradimo u društvu...
Uzgred, setih se da u Rimu nasred Trga cveća stoji spomenik Đordanu Brunu, tačno na onom mestu gde je spaljen.....
...ma...šta ja tu tupim, odoh da jedem mas'an burek i pijem FIT jogurt, a ko zna...možda u autobusu pitam neku babu koja silazi na sledećoj stanici, da li hoće da sedne ...

Share/Bookmark

3 comments

Анониман | 3/05/2010 12:18:00 PM

Nemam ni jedan od naloga za logovanje,pa cu ostaviti kao Anonimus,ali bar da znas da je ovde Sasa R,tvoj kolega.
Draga moja Tarja,radili smo dosta zajedno i znam da si i tada bila uvek,,glasnogovornik,,i zalagala se za pravdu i postenje.To sto si takva,mnogo cenim i postujem,zato su te sigurno,pored svega,djaci uvek voleli.Stoga i ovaj tekst dolazi od prave osobe.

Nesa | 3/05/2010 10:47:00 PM

Nisi morala biti bas toliko iskrena i da nam kazes da jedes masan burek i jogurt, voda mi podje na usta a jezik visnuo do tastature bre ;)))'
Licemerje je licemerje, koliko god sa ljudima bio iskren oni su uglavnom nepoverljivi jer sami nisu iskreni. Nisam mogao da verujem da neki ljudi koje sam smtrao za prijatelje su tako licemerni, znaci druzili su se sa mnom godinama a da nisam znao da nisu iskreni i da uvek govore poluistinu a kad ja kazem nesto onda se zamisle i misle da iza toga sto sam rekao ima jos necega samo necu da im kazem. A ja rekao sve i celu istinu ali ne mozes nekima udovoljiti pa to ti je :(

Tarja | 3/06/2010 02:27:00 AM

Mislim da je najbitnije da ti znaš šta je istina i sam taj osećaj da postupaš ispravno.

Постави коментар